Ofte stilte spørsmål
Hvordan logger man inn
5. mars 2025 lanserte vi vår nye nettbutikk. Kunder vil kunne logge seg inn med sin Microsoft-innlogging. Trykk på “Logg inn” øverst i høyre hjørne, skriv inn din e-postadresse, og følg stegene. De som ikke har Microsoft-innlogging, vil bruke engangskode til sin innlogging. Dersom du ikke får tilgang, ta kontakt med kundeservice.
Hvem kan bli kunde
Vi leverer varer til offentlige foretak og private bedrifter. Privatpersoner og enkeltmannsforetak kan dessverre ikke handle hos oss pr. i dag.
Hvordan blir man kunde
For å opprette et kundeforhold hos oss trenger vi følgende informasjon:
- Kundenavn
- Organisasjonsnummer
- Leveringsadresse
- Fakturadresse - oppgi kommunens/bedriftens organisasjonsnummer for EHF-faktura (elektronisk) evnt. en mailadresse
- Ressursnummer eller annen info som må stå på faktura hver gang
Hvordan bestiller man
Bestillinger legges helst inn i nettbutikken eller foretas gjennom et innkjøpssystem, eventuelt via kontaktskjema/e-post.
Hvordan beregnes frakten
Frakt på nettbutikkvarer vil alltid være synlig i handlekurven og endrer seg etter hvor mange og hvilke varer man legger til. Minstefrakt er på kr 199,- + mva.
For prosjektsalg og spesialtilpassede varer, oppgis frakt i hvert enkelt tilfelle.
Hvordan får man ordrebekreftelse og følgeseddel
Ordrebekreftelse
Når bestillingen er sendt inn, vil det automatisk komme en ordrebekreftelse. Kunden er pålagt å sjekke ordrebekreftelsen slik at eventuelle avvik kan håndteres med en gang av vårt kundesenter.
Følgeseddel
Det følger med en følgeseddel i leveransen som viser hva som er levert. Kontakt kundesenteret ved manko som ikke samsvarer med følgeseddelen.
En ordre med flere varelinjer kan imidlertid medføre flere leveranser. Dersom sendingen mangler en vare, kan det skyldes at denne sendes direkte fra produsent eller underleverandør.
Hvordan betaler man
Man betaler alltid mot en faktura som sendes dagen etter at varen(e) sendes.
Hvis ikke annet er avtalt, er det 20 dagers betalingsfrist fra fakturadato.
Hva er leveringstiden
Se oppgitt leveringstid på varen i nettbutikk. Leveringstiden er veiledende, og vi forbeholder oss retten til å endre disse. Ved eventuelle forsinkelser vil BS Eurobib informere kunden så raskt som mulig. Dersom ikke annet er spesielt avtalt, går risikoen for skade over på kjøper når varen blir overgitt til transportør. Dette anses som levering.
For varer som sendes fra vårt hovedlager, vil det sendes en mail med sporingsinformasjon til kunden så snart ordren er pakket og klar til forsendelse. I enkelte tilfeller sendes varen direkte fra produsent/underleverandør, og da vil det ikke sendes sporingsinformasjon.
Hvem transporterer varene
Norsk Bibliotektransport (NBT) benyttes som hovedtransportør.
Bring og PostNord benyttes som undertransportør i områder der NBT ikke kjører, for eksempel i Nord-Norge.
Hvor sendes varene fra
Vårt hovedlager ligger i Holsted i Danmark hos vår deleier Lammhults Biblioteksdesign AS, og det aller meste av varene våre sendes herfra direkte til våre kunder. Enkelte varer sendes imidlertid direkte fra underleverandører/produsenter i Norge, og derfor kan en ordre av og til leveres i flere forsendelser.